„Tuturor băieților pe care i-am iubit”, de Jenny Han. Recenzie

Descriere

Lara Jean isi tine scrisorile de dragoste intr-o cutie de palarii de la mama ei.
Nu sunt scrisori de dragoste pe care le-au scris altii pentru ea, ci scrisorile pe care le-a scris ea. Cate una pentru fiecare baiat pe care l-a iubit – cinci, in total. Cand le scrie, isi pune tot sufletul in ele, spunand toate lucrurile pe care nu le-ar spune in viata reala, pentru ca aceste scrisori sunt doar pentru ea. Pana in ziua in care scrisorile ei secrete sunt expediate si, dintr-odata, viata amoroasa a Larei Jean, pana acum imaginara, scapa de sub control.

IMG_20180901_172515_570

Recenzie

„Tuturor baietiilor pe care i-am iubit” de Jenny Han este o carte oarecum dragută.
Stilul de scriere a fost jucauș, simplu si puțin amator, pentru că nu am văzut nici un fel de complexitate în ea. Am impresia că autoarea a scris in această modalitate pentru a transmite vocea tinerei „nevinovate”, Lara Jean.

La prima vedere, această carte pare pufoasă și drăgălașă, iar în timp ce ea nu se încadrează în spectrul masculin, cartea se referă la mai mult decât la drăgălășenie: iubire, familie, soră, relații de orice fel și prietenii din trecut. Și totuși, găsesc orice încercare de a scrie un moment dramatic o irosire. Câteodată scrierea era prea rapidă, iar în capitolele de o pagină se explica cum se întâlnea cu o respectivă persoană.

Apoi, ceea ce am găsit ciudat a fost modul în care Lara Jean a ajuns „în mod aleatoriu” să-l aleagă pe Peter K. pentru a fi iubitul ei fals. Sunt sigură că au existat cel puțin o duzină de alți tipi care se aflau pe hol în momentul acela. Ceea ce am găsit, de asemenea, ciudat a fost modul în care Lara Jean a „cedat” spudizitatii lui Petru: da, ea constant s-a distrat pe seama „ego”-ului lui, dar a fost jucaus. Niciodată nu „s-a ridicat” pentru ea însăși (sper ca ați inteles ce vreau sa zic). De asemenea, niciodată nu l-a întrebat de dățile când a fost văzut cu Genevieve când el și Lara Jean se prefăceau că sunt un cuplu. Fie că este falsă sau nu, de ce să îi permită să fie neloial față de ea, ca prieten și ca un iubit fals. Jeez.

Celelalte personaje erau simple și unidimensionale. Margot era fata bună, Kitty era sora mai mică și drăguță, Peter e băiatul rău care era „diferit”, iar Josh era băiatul de lângă.
Lara Jean avea ceva substanță, și chiar am putut privi in „dulapul” ei: gândurile și temerile ei.

Prologul și ultimul capitol au fost pe departe ceea ce mi-a plăcut cel mai mult. Dar cred ca au rămas multe uși deschise, multe întrebări puse și argumente încălzie, dar lăsate necoapte. Mi-a plăcut cum Lara Jean a trecut prin fiecare bilet primit de la Peter in fiecare zi. Este cu siguranță despre lucrurile mici din carte. La fel ca în viața reală.

Nu am primit niciodata o scrisoare de dragoste pana acum. Dar citind biletelele astea asa, unul dupa altul, ma simt de parca as fi primit. E ca si cum… e ca si cum intotdeauna a fost numai Peter. Ca si cum toti ceilalti care au fost inaintea lui n-ar fi facut decat sa ma pregateasca pentru asta. Cred ca acum vad diferenta dintre a iubi pe cineva de departe si a iubi pe cineva de aproape. Cand ii vezi de aproape, ii intelegi cu adevarat, dar si ei te pot intelege cu adevarat. Iar Peter chiar o face. Ma intelege, iar eu il inteleg pe el.

Aș fi vrut să vă fi spus mai multe despre relația dintre Lara Jean și Peter sau despre legatura surorilor Song, dar nu aș fi putut fără să dau câteva spoilere. Cartea a fost plină cu momente drăguțe, de care o să vă bucurați dăcă o s-o citiți.

Cu totii o privim in timp ce isi impinge caruciorul de bagaje spre ghiseul pentru check-in. Plang si mai tare, stergandu-mi lacrimile cu dosul palmei. Tati isi pune un brat in jurul meu si unul in jurul lui Kitty.

Totuși, mie personal mi-a plăcut mai mult filmul decât cartea (nu credeam că să spun asta vreodată), dar nu o să las seria neterminată, așa că o să citesc și restul cărților.

Reclame

Lasă un răspuns